Köpvillkor

Allmän
Nedan nämnda villkor gäller för alla kunder i lika hög grad som beställer på vår sida www.reanet.se. avtalet ingås mellan Dig och Chahar Online Group AB, med organisationsnummer: 559390-2314. Du kan se reanet.se för mer information om oss. Termerna ”vi, våra, våra och oss” nedan avser Chahar Online Group AB (reanet.se)

Nå oss
Kontakta oss gärna om du har några frågor angående dessa villkor eller din beställning. Använd gärna kontaktformuläret på vår hemsida eller skicka ett snabbt mail till info@reanet.se

Order
Beställning av produkter görs på vår hemsida www.reanet.se . När du gör ett köp godkänner du våra köpvillkor och vår integritetspolicy. Det betyder att du har läst om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy När du har genomfört ditt köp kommer du att få en orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har tagit emot din beställning. Alla detaljer relaterade till ditt köp kommer att finnas i det e-postmeddelandet.

När du beställer, var noga med att undvika fel i din information och mängden beställda produkter. Du som Köpare ansvarar för att beställningen är korrekt.

Eventuella ändringar eller tillägg till beställningen bör göras innan beställningen behandlas och skickas av oss. Om du känner att något du har beställt är fel (T.ex. fel produkt / Antal) Vänligen kontakta vår kundtjänst för att reda ut detta omedelbart.

Produktinformation
Vi kan inte garantera att bilder på produkten som visas på vår webbplats kommer att återspegla produktens exakta utseende. Beroende på upplösning och fotokvalitet och media som vi ser kan det finnas vissa färgskillnader.

Priser & Betalning
Priser för produkter som anges på vår hemsida inkluderar alltid moms. Betalningsvillkor som anges i varukorgen är baserade på vald betalningsmetod.
Vi på reanet.se erbjuder Kortbetalningar (Mastercard och Visa) du kan även ha möjlighet att välja Klarna eller Swish betalningssätt

Vår leveranstid
Normalt levererar vi cirka 1-2 arbetsdagar. När det är högsäsong är vår leveranstid lite längre 2-4 arbetsdagar.
Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar i hela Sverige. Beställningarna hanteras av Postnord på de beställningar där det är mindre volym och vikt. Beställningarna levereras direkt till din postlåda och om den är lite tung kommer den att levereras till det närliggande postkontoret. Du kommer att få ett brev/SMS/e-postmeddelande om detta från postkontoret. Vi tar inte heller något ekonomiskt ansvar på grund av förseningar från rederiet.
Det är mycket viktigt att du behöver anmäla till posten om du hittar någon skada på paketet och få en skadeanmälan. Välj aldrig ett skadat paket.

Ej utlöst order
reanet.se förbehåller sig rätten att debitera dig kostnaderna för hantering som uppstår om du inte hämtat ut levererade produkter i tid (returfrakt, fraktkostnader etc.). Därför tar vi ut en avgift på 150 kr inklusive moms om ett paket inte hämtas ut.

Ångerrätt
Inom 30 dagar efter köpet har du ångerrätt. Om du bestämmer dig för att returnera produkten eller byta densamma bör du följa returhanteringslänken här.
Du bör returnera produkterna så snart som möjligt och senast inom lagstadgade 14 dagar efter ångermeddelandet, om varorna inte har anlänt till reanet.se efter 14 dagar från ångermeddelandet, anser vi att du har accepterat köpet.

Ångerrätten gäller inte för följande produkter som Hygienic och produkter som är direkt placerade på kroppen som Skönhetsprodukter, Strumpor, Underkläder etc. Även elektroniska produkter med sigill som t.ex. minneskort , USB-minnen , batterier , hörlurar/headset eller in-ear hörlurar etc.). Om någon av dessa produkter är förseglade och om sigillen bryts av kunden så ingår det inte i ångerrätten

Din ångerrätt upphör att gälla om du använder den. Om produkten är skadad eller försvunnen på grund av din slarv. Så du är ansvarig för att hantera produkten med största försiktighet.

Returpolicy
Utgifterna för returer är inte vårt ansvar. Det bör tas om hand av dig. Det finns undantag när varan är defekt eller vi har packat den fel. Du betalar själv returfraktkostnaden vid åberopande av ångerrätten. Det är ditt ansvar att se till att paketet når oss. Returer ska skickas direkt till oss, vi kan inte hämta dem från någon agent.

Vi kommer att återbetala rimliga fraktkostnader och inga extra kostnader till följd av ditt eget val av leverans förutom den billigaste standardleveransen som erbjuds av oss.
Du måste bevisa köpet för att vara berättigad till en eventuell retur. Vi rekommenderar starkt att du sparar orderbekräftelsen och betalningskvitton för köpet.

Din rätt till full återbetalning gäller , när varan är oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning måste alla etiketter finnas kvar och manualer/information ska skickas med. Returer ska skickas som brev eller paket, inte postförskott. Vi förbehåller oss även rätten att inte ta emot använda produkter i retur.

Klagomålshantering
Att lösa kundklagomål är vår högsta prioritet så vi tror att de flesta returer/klagomål kan hanteras via e-post. Så det är mycket viktigt att du skickar ett e-postmeddelande till oss innan du påbörjar returer av varor. Varor som returneras utan e-postklagomål kommer inte att accepteras och kommer att skickas tillbaka till dig och du bör stå för dessa utgifter.
Produkter som skickas från oss är kontrollerade och felfria. Vid tidpunkt om det upptäcks fel har du som kund rätt att få varan reparerad eller ersatt med en ny enligt konsumentlagen. Klagomål måste göras inom 3 dagar efter mottagandet av din beställning.

FORCE MAJEURE
Säljaren ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter utanför säljarens kontroll, såsom allmänna arbetskonflikter, krig, brand, blixtnedslag, terrorattentat, ändrade myndighetsföreskrifter, tekniska problem, fel i el/tele/dataförbindelser eller annan kommunikation, och fel eller förseningar i tjänster från en underleverantör på grund av omständigheter som anges här. Dessa omständigheter ska utgöra en grund för befrielse som innebär befrielse från skadestånd och andra påföljder.

Eventuell tvist ska lösas av Allmänna Reclamationsnämnden (ARN) www.arn.se

Bedrägeri
Vi polisanmäler alla bedrägerier och dataintrång samt försök till bedrägeri. Vi förbehåller oss rätten att vägra eller avbryta ditt köp om vi misstänker bedrägeri, dataintrång och/eller andra typer av missbruk av vår webbplats som kommer att tas på största allvar

Integritetspolicy
Vi kan komma att behandla dina personuppgifter när du använder reanet.se. Information om hur vi behandlar dina personuppgifter finns i vår Integritetspolicy.